Kovo mėnesį keleivių skaičius Lietuvos oro uostuose, lyginant su praėjusiais metais, augo daugiau nei trečdaliu, o dviejuose jų – Kauno ir Palangos – pagerinti rekordinių 2019 metų rezultatai. Lietuvos aviacijai sėkmingas buvo ir visas pirmasis šių metų ketvirtis.
Iš viso kovo mėnesį per Lietuvos oro uostus keliavo daugiau nei 421 tūkst. žmonių (35 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu), aptarnauta 3 816 skrydžių (3 proc. daugiau), pergabenta beveik 1,8 tūkst. tonų krovinių (3,5 proc. augimas). Skaičiuojant ketvirčio rezultatus, per tris pirmuosius šių metų mėnesius Lietuvos oro uostų paslaugomis naudojosi beveik 1,18 mln. keleivių (44 proc. daugiau), aptarnauta daugiau nei 10,7 tūkst. skrydžių (7 proc. daugiau), pergabenta virš 4,8 tūkst. tonų krovinių (0,7 proc. augimas).
Pasak Tomo Zitikio, Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros vadovo, pastaruoju metu itin gerus rezultatus demonstruoja Palangos ir Kauno oro uostai.
„Pernai metų pradžioje keleivių srautai dar nebuvo grįžę į priešpandeminį lygį, tačiau ši situacija sparčiai keičiasi. Vilniaus oro uostas nuo rekordiniais laikomų 2019 metų dar šiek tiek atsilieka, užtat Kauno ir Palangos oro uostai išlaiko itin spartų augimą, jų rezultatai jau dabar viršija 2019-aisiais pasiektus rekordus. Šių metų kovo mėnesį, lyginant su analogišku laikotarpiu prieš ketverius metus, Kauno oro uoste keleivių skaičius buvo 15 proc., o Palangos – 6 proc. didesnis“, – pastebi T. Zitikis.
Orlaivių užpildymas – kaip iki pandemijos
Į priešpandeminį lygį jau grįžo ir orlaivių užpildymas. Pirmąjį šių metų ketvirtį iš Lietuvos oro uostų skraidžiusių tradicinių oro bendrovių vidutinis lėktuvo užpildymas siekė 71 proc., kai 2019 metais šis rodiklis siekė 60 procentų. Žemų kaštų oro bendrovių skrydžiuose buvo užpildytos vidutiniškai 86 proc. vietų, taip pat kaip ir prieš ketverius metus (86 proc.).
„Dar viena džiuginanti tendencija – Lietuvos oro uostuose toliau auga krovinių apimtys. Pergabentų krovinių kiekis, lyginant su 2019 metais, aukštyn stiebėsi visuose trijuose oro uostuose. Vilniaus oro uoste per ketvirtį pergabenta daugiau nei 3,6 tūkst. tonų arba beveik penktadaliu daugiau, Kauno – šiek tiek daugiau negu 1,2 tūkst. tonų arba daugiau nei puse praeitų metų kiekio“, – duomenis apibendrina Lietuvos oro uostų maršrutų plėtros vadovas.
Planuose itin aktyvūs metai
Kovo pabaigoje prasidėjo naujasis aviacijos sezonas, šiemet oro bendrovės Lietuvos oro uostuose keleiviams pasiūlys daugiau nei 80 tiesioginių reguliarių krypčių. Taip pat lygiagrečiai bus vykdomi užsakomieji skrydžiai, kurie dar labiau atliepia keleivių atostogų norus ir poreikius.
„Dalis naujų skrydžių krypčių jau yra siūlomos, dar kelios startuos artimiausiais mėnesiais. Keleiviai reaguoja į pasiūlą, tiek esamų, tiek naujų skrydžių paklausa auga. Atsižvelgiant į tai, šiemet galime tikėtis dar ne vieno rekordo įvairiuose aviacijos rodikliuose“, – prognozuoja T. Zitikis.
Daugiausiai naujų ir atnaujintų maršrutų bus siūloma keliaujantiems iš Vilniaus oro uosto. Iš viso keleiviai, vykstantys per Vilniaus oro uostą, vasaros sezonu galės pasiekti beveik 50 krypčių, Kauno oro uoste vasaros sezono metu bus siūloma beveik 30 krypčių, Palangos oro uoste – penkios keliautojų jau pamėgtos kryptys.
Šiuo metu Lietuvos oro uostuose reguliarius skrydžius vykdo 12 oro bendrovių, iš kurių 9 yra tradicinės ir dar trys – žemų kaštų oro bendrovės.
Susisiekimo ministerijos nuotrauka