Sraigtasparnių nusileidimo aikštelę Santaros klinikos Vilniuje tikisi turėti 2024–aisiais, projektas per kelerius metus pabrango beveik keturis kartus.
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) BNS informavo, kad nuo 2020-ųjų rudens besitęsiantis projektas buvo įstrigęs dėl buvusių rangovų sprendimo vienašališkai nutraukti sutartį, o pakoregavus techninį projektą ir išaugus statybų kainoms, jo biudžetas sieks 6,46 mln. eurų.
2020-ųjų rugsėjį SAM pasirašė 1,738 mln. eurų sutartį su „Veikmės statyba“, pagal kurią užbaigti darbus ant klinikų D korpuso stogo buvo numatyta vėliausiai iki 2022-ųjų kovo pradžios.
Tačiau, kaip nurodo SAM, įmonė sutartį šį vasarį vienašališkai nutraukė „dėl užsitęsusio techninio projekto klaidų koregavimo ir sustabdytų darbų“.
„Iki sutarties nutraukimo Rangovas atliko darbų už 144 582 eurus: pasirengta statybai, organizuoti statybos darbai, rengtas darbo projektas, atlikta dalis sklypo plano bei lauko inžinerinių tinklų darbų“, – informavo SAM.
Ministerija nurodė, kad pakoregavus techninį projektą, taip pat įvertinus tai, jog vien per pastarąjį pusmetį statybos kainos išaugo dešimtadaliu, perskaičiuotas ir projekto biudžetas.
„Siekiant išvengti galimų finansavimo trūkumų, sąmata buvo atnaujinta, bendra nauja skaičiuojamoji rangos darbų kaina sudaro 6,46 mln. eurų. Rangos darbus numatoma atnaujinti 2023 metais ir užbaigti 2024 metais“, – informavo ministerija.
Dalis lėšų skirta jau anksčiau, kitų metų biudžete SAM projektui suplanavo 1,6 mln. eurų.
Aikštelė klinikoms svarbi dėl čia vykdomų organų transplantacijų: šiuo metu donorų organus gabenantys sraigtasparniai leidžiasi Santariškių transporto žiede, už kelių šimtų metrų nuo klinikų miestelio. Nors transplantacijoms gyvybiškai svarbus laikas, organus dar tenka gabenti iki klinikų automobiliu.
Sraigtasparnių nusileidimo aikštelė planuojama ir Kauno klinikose – jose tai pat atliekamos organų persodinimo operacijos.
„Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos taip pat planuoja virš techninio aukšto įrengti sraigtasparnių pakilimo ir nusileidimo aikštelę, nuo kurios liftu ar laiptine bus patekimas į požeminį tunelį, sujungtą su esama įstaigos požemine tuneline sistema“, – nurodė SAM.
Projekte numatyta, kad aikštelė būtų tinkama iki 4,3 tonos „Airbus AS 365“ tipo ar analogiškiems sraigtasparniams. Šiuo metu projektas dar nepradėtas, vyksta jo parengiamieji darbai. Juos užbaigus ir įvykdžius pirkimus, aikštelė turėtų būti įrengta per dvejus su puse metų.
BNS nuotrauka
Informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.